2010. december 25., szombat

Szarvasgombás Tokaji aszú zselé házilag?

Találtam egy blogbejegyzést ami a címben említett házi szarvasgombás Tokaji zselével kecsegtet. Mindjárt le is csaptam rá, mert az ünnepek alatt éppen házi szarvasgombás hülyeségekkel kísérletezem. A hasonló bolti termékekkel az a bajom, hogy 99%-ban aromával készülnek (jóllehet igazi szarvasgombát is tartalmaznak, de annak az íze a konzerválási folyamat során elfő). Szóval szinte csak házi szarvasgombás termékekben találkozhatunk igazi szarvasgomba ízzel. Ehhez persze jó szarvasomba is kell, de ez most télen igazán nem gond, a most terem a téli szarvasgomba, az egyik legerősebb ízű hazai szarvasgomba.


Nahát ilyen gondolatok között nyitottam meg azt a bizonyos triflás aszúzselés posztot, de gyorsan be is csuktam. A receptben nem szarvasgombát használ a szerző, hanem a szarvasgombás olajat :(((
Ennek nincs semmi értelme!!! A szarvasgombás olajak szintén aromával készülnek! Az egyetlen értelme, hogy talán olcsóbban készítjük el a szarvasgomba aroma ízű (de nem szarvasgombás!) zselénket. Most már csak kíváncsiságból is csinálok egy igazi szarvasgombás tokaji zselét.



4 megjegyzés:

Zsuzsa írta...

Oké, hozz át egy adagot, és én megmondom, jó lett-e!! :)

jókaja írta...

Ez lesz a legegészségesebb recept:
- végy egy jó orrú kutyát,
- húzzál bakancsot,
- egy fél napra menj ki az erdőbe,
- utána már bármit megfőzhetsz :-)

István Bagi írta...

OK! de átjöhettek ti is Zsuzsa :D, van más kóstolni való is!

jókaja! ez így is an :D

Szilvásy Dénes írta...

Kíváncsian várom, hogy mire jutottál aszuzselé gyártásában. Nagy dilemma: ha reszeled bele a szg-t megtörhet a zselé fénye. Szerintem az lehet a megoldás, ha aszuban áztatod a szarvasgombákat. - akár több hétig.
Mindenképpen csak annyit készíts, amennyi el is fogy. Egyszer túlméretezés miatt fagyóba tettem a megdermedt zselét, de felhasználva megtört a lényegét adó fénye - opálos lett.